Verhuizen in Nederland:
U hoeft niets aan ons door te geven.
Verhuist u binnen Nederland? Dan heeft dat geen invloed op uw pensioenopbouw.
U hoeft uw adreswijziging niet aan ons door te geven. Wij krijgen deze informatie namelijk automatisch van de gemeente waar u zich inschrijft of waar u uw adreswijziging doorgeeft.
Indien u dit wenst, kunt u uiteraard voor de zekerheid toch uw adresgegevens aan ons doorgeven, via de contact pagina.
Verhuizen in of naar het buitenland:
U woont in het buitenland en u verhuist in het land waar u woont of naar een ander land, anders dan Nederland. Dat heeft geen gevolgen voor uw pensioenopbouw.
GEEF WEL UW ADRESWIJZIGING DOOR. (zie contact gegevens) Indien wij u (of (ex-)partner) niet kunnen lokaliseren heeft dit gevolgen voor de (tijdige) uitkering van uw pensioen.
Wij sturen wij u iedere jaar een pensioenoverzicht van het pensioen dat u bij BPL hebt opgebouwd. Uw pensioenoverzicht is ook altijd digitaal beschikbaar op mijnpensioenoverzicht.nl.
Verklaring - Attestatie de Vita
Woont u in het buitenland en ontvangt u een pensioen van ons? Dan vragen wij jaarlijks uw ‘Bewijs van in leven zijn’ op. Omdat u in het buitenland woont, worden wijzigingen in uw persoonlijke situatie niet automatisch aan ons doorgegeven. U kunt uw bewijs digitaal doorgeven met behulp van een app op een smartphone of schriftelijk via de verklaring ‘Bewijs van in leven zijn’.
U regelt dit eenvoudig digitaal via een app
U kunt uw ‘Bewijs van in leven zijn’ digitaal via de App ‘ReadID Ready’ aan ons doorgeven. Voordeel hiervan is dat u niet met een papieren versie naar een officiële instantie hoeft om de verklaring ‘Bewijs van in leven zijn’ te laten ondertekenen. Het enige dat u nodig heeft is:
- een smartphone (deze hoeft niet van uzelf te zijn);
- een identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) met een chip;
- de QR-code uit uw brief;
- een internetverbinding.
Kan of wilt u geen gebruik maken van de app?
Dan kunt u het ‘Bewijs van in leven zijn’ ook op papier in orde maken. Deze bestaat uit twee delen. Het eerste deel vult u zelf in. Het tweede deel laat u invullen door een bevoegde instantie. Op de verklaring staat vermeld welke instanties dit zijn. Een bevoegde instantie mag ook een eigen verklaring afgeven als de op onze verklaring genoemde gegevens hierop staan. U kunt de verklaring terugsturen naar het postadres dat op het formulier staat.
Verklaring - Attestatie de Vita En-Fra-Spa-Dui
Uw gegevens zijn veilig
Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om bij het gebruik van de app.
De ‘Bewijs van in leven zijn’ app maakt gebruik van de zogenaamde “ReadID” technologie. Met deze technologie kan uw identiteitsbewijs worden geverifieerd met een smartphone. Door het lezen van de RFID chip op uw identiteitsbewijs kan ReadID verifiëren dat dit een authentiek identiteitsbewijs is en de persoonlijke informatie uitlezen. De verificatie van een identiteitsbewijs wordt opgevolgd door facial matching: uw live foto en/of video van u (‘selfie’), die met de camera van uw smartphone, wordt gemaakt wordt vergeleken met de pasfoto die op uw identiteitsbewijs staat. Op deze manier kan worden vastgesteld dat de gegevens die zijn uitgelezen ook echt horen bij u en dat u daadwerkelijk in leven bent (‘levensbewijs’).
De app wordt geleverd door Hyfen B.V. (‘Hyfen’) aan onze pensioenuitvoeringsorganisatie. Hyfen maakt gebruik van derde partijen om de app te kunnen leveren. Met Hyfen en de door haar ingeschakelde derde partijen zijn verwerkersovereenkomsten afgesloten. Daarin is vastgelegd dat deze partijen de gegevens alleen mogen gebruiken ten behoeve van de app en nergens anders voor. Deze partijen maken daarbij gebruik van passende beveiligingsmaatregelen om de bescherming van uw persoonsgegevens overeenkomstig de AVG te kunnen waarborgen en om te voorkomen dat onbevoegden toegang hebben tot uw gegevens. Uw gegevens worden opgeslagen in de EU en het Verenigd Koninkrijk (VK). Met het zogenaamde AVG ‘adequaatheidsbesluit’ van de EU kunnen persoonsgegevens in overeenstemming met de AVG veilig worden opgeslagen in het VK.
Uw persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is om de verificatie van het digitaal doorgegeven ‘Bewijs van in leven zijn’ goed te kunnen uitvoeren en om een veilig gebruik van de app te kunnen waarborgen. Nadat het verificatieproces succesvol is afgerond, worden de gegevens gewist of geanonimiseerd zodat deze gegevens niet meer naar u te herleiden zijn.
zie als brondocument: de brochure of de pensioenregeling