Algemeen bestuur
Het algemeen bestuur bestaat uit zeven bestuursleden, waarvan 2 ex-registerloods zijn. Deze bestuursleden worden benoemd, treden af of worden ontslagen volgens de in de Pensioenverordening registerloodsen en statuten van BPL vastgelegde regels.
Het dagelijks bestuur
De voorzitter en de secretaris/penningmeester vormen het dagelijks bestuur en zijn tezamen belast met de uitvoering van de besluiten van het bestuur. Zij vertegenwoordigen tezamen de stichting in en buiten rechte.
Het dagelijks bestuur kan de uitvoering van besluiten delegeren aan het bestuursbureau BPL.
Overleg
Het algemeen bestuur vergadert tenminste 7 keer per jaar, het dagelijks bestuur en het bestuursbureau ongeveer 18 keer per jaar.
Het algemeen bestuur overlegt tenminste 4 keer per jaar met de vermogensbeheerder(s) over de bereikte resultaten, het daarbij gevoerde beleid en het te voeren beleid in de toekomst.
Vergoedingsregeling
Bestuursleden declareren een vergoeding voor alle reguliere bestuursvergaderingen, overleggen en cursusdagen, waaraan uit hoofde van het bestuurslidmaatschap wordt deelgenomen.
Daarnaast worden de reis- en verblijfkosten vergoed en ontvangen de bestuursleden een vergoeding voor computer- en kantoorbenodigheden.
Rooster van aftreden
Besluit rooster van aftreden conform artikel 6, lid 2 van de Statuten.
Naam | Functie in bestuur | Bestuurslid vanaf | Bestuurslid tot |
---|---|---|---|
M. Louwerens | Voorzitter | Januari 2016 | Januari 2028 |
P.B. Schoe | Secretaris/penningmeester | Juli 2012 | Juli 2024 |
W.T. Buitelaar | Bestuurslid | Januari 2022 | Januari 2026 |
B. Eggink | Bestuurslid | Juni 2016 | Juni 2024 |
N.R. Halfweeg | Bestuurslid | Juli 2020 | Juli 2024 |
H.A. Witzier | Bestuurslid | April 2023 | April 2027 |
J.H.P. Waasdorp | Bestuurslid | Juli 2019 | Juli 2027 |
Nevenfuncties
De regels inzake de Code Pensioenfondsen schrijven voor dat elk pensioenfonds aan de deelnemers en gepensioneerden informatie dient te verstrekken over de nevenfuncties van de bestuursleden.